גם לענף הפרסום יש 'חוק הכבידה' משלו. החוק אומר שכל עסק או מותג שאינם 'ממריאים' ומצליחים להשיג את מטרותיהם השיווקיות והפרסומיות, סופם להיכשל. עולם השיווק כולל אמצעים שונים על מנת להשיג את מטרות העסק. המפרסם הממוצע נחשף כל הזמן לטכניקות ולשיטות חדשות שמסוגלות לשפר את ההגעה אל הצרכן או קהל היעד הפוטנציאלי ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה. חלוקת מוצרי פרסום היא אחת הדרכים היעילות לבצע קידום מכירות בצורה אגרסיבית. מוצרי הפרסום מחזקים את הנאמנות בין הצרכן ללקוח ומעודדים אותו ומזכירים לו לבצע עוד רכישות.
הצעות חדשות לפרסום – הדור הבא
לאחרונה נשמעו מספר הצעות לשיטות פרסום חדשות אפקטיביות. אחד הרעיונות כולל אספקת שיחות לחו"ל כאשר לפרקים השיחה נקטעת לצורך פרסומת. הצעה אחרת מציעה לפרסם על פני שטחים חדשים כמו על בניינים שנמצאים בתהליך בניה או שיפוץ, מבני שירותים ציבוריים ועוד. אם כן, מוצרי פרסום עדיין קיימים אבל תמהיל השיווק והפרסום יכול להשתנות. למעשה, הרצון למצוא עוד ועוד שטחי פרסום, מגיש כמה רעיונות אקזוטיים במיוחד כמו למשל ההצעה של נאסא למכור שטח פרסומי על גבי תחנת החלל שלה. חברת פפסי הציעה להקרין את הסמל שלה על הירח. קוסמונאוטים רוסים כבר צילמו תשדירי פרסומת למוצרים ישראלים כמו תנובה. כל זה טוב ויפה, אך לעולם לא נראה כנרה לצפות בחלוקת מוצרי פרסום על הירח...
מוצרי פרסום לעומת שיווק באינטרנט
כבר יותר מעשר שנים שהאינטרנט מהווה פלטפורמה נפלאה למפרסמים. חלוקה של מוצרי פרסום על מנת להדק את הקשר שבין הלקוח ובין המותג. יש לכך יתרונות רבים, וניתן לשלב זאת עם טכניקות פרסום אחרות ולשפר את הפניה ללקוחות הפוטנציאליים. פרסום מקוון מתאפיין באינטראקטיביות, פניה מותאמת ותקשורת סמיוטית. כלי הפרסום המובילים ברשת האינטרנט הם מנועי החיפוש, קניית מדיה, דיוור ישיר, חסויות ומכירות אונליין.
תחרויות פרסום
מדי שנה נערכת בעיר קאן שבצרפת תחרות פרסום בינלאומית. התחרות היוקרתית מחלקת פרסים למשרדי הפרסום על פי חלוקה לאמצעי המדיה השונים. ישנה תחרות נוספת עולמית הנערכת בארצות הברית ונקראת 'פרסי הקליאו'. בישראל ישנן שתי תחרויות פרסום הנקראות 'פרסי הקקטוס' ו'תחרות האפי'. המפרסמים השונים נמדדים בכמה קטגוריות , ביניהן 'אפקטיביות' על קהל היעד. כידוע, ניתן לשפר את האפקטיביות באמצעות מוצרי פרסום יעילים ואיכותיים.
אתיקה בפרסום
עם השנים, נולדו מספר טכניקות אגרסיביות מאוד שמשכו הרבה מאוד ביקורת מהציבור ומאגודות הצרכנים למיניהן. הטענה הייתה שאמצעי התקשורת ההמוניים מנצלים את הכוח של המדיה ויוצרים מסרים חזקים המיועדים ליצור הנעה לפעולה. בשנות התשעים חוקקו מספר חוקים שנועדו ליצור פרסומות אתיות והוגנות יותר, כאלה שלא יעיבו על הציבור. בשל כך, היום יותר מתמיד, מומלץ למפרסמים לנסות להשתמש במוצרי פרסום על מנת לחזק את הקשר עם הלקוחות והקהל הפוטנציאלי וליצור יחס יותר אישי ופחות מנוקר עם הקהלים השונים.