ערך המותג נבנה באמצעות שילוב טכניקות שונות כמו הפעלת קמפיינים תקשורתיים, העלאת מסעות פרסום ושימוש בקידום מכירות בצורת הפצת מוצרי פרסום. הסימנים הוויזואליים של המותג והערכים המתלווים אליהם, מהווים את הערך של המותג עבור הלקוח. המותגים שמקדמים את עצמם במידה הרבה ביותר, לעיתים שווים יותר מסך נכסי החברה החומריים. התפיסות וערכים המזוהים עם המותג, הם המהווים יתרון על פני מותגים אחרים בשוק.
דרכים להעלאת ערך המותג
המותג הוא תוצר של המפכה התעשייתית. המהפכה החליפה ייצור בייתי וקהילתי ביצור המוני במפעלים ובבתי חרושת. כבר בתחילת המאה ה 19 החלו סוחרים ויצרנים להעניק ערכת התנסות כמו הפצת מוצרי פרסום של ימינו ובעצם לנסות לבנות שם למוצר שלהם. הליך הגלובליזציה כולל מעבר לייצור ושיווק ברחבי העולם. מותגים בינלאומיים מוחזקים בידי ארגוני ענק, מוכרים בכמעט כל מדינה בעולם. המותג מספר אחד בעולם היום, קוקה קולה, נחשב לחזק בעולם וערכו מוערך ב 70 מיליארד דולר. החברה מוכרת את מוצריה בכ 200 מדינות ברחבי העולם. למעשה, כמעט כול המותגים המופיעים ברשימת ה100 המובילים בעולם, ניתנים להשגה בישראל. הפצת מוצרי פרסום נחשבת למהלך שמסייע לגדולים כמו גם לקטנים.
כיצד להפיק יותר מהמוצר שלכם?
הליך המיתוג או המיתוג מחדש, הוא מאמץ תקשורתי מתוכנן וארוך טווח. בשל הצורך בפרסום ובקידום מכירות כמו חלוקת מוצרי פרסום או מתן מתנות לחג, מיתוג בשוק הישראלי עשוי לעלות עשרות מיליוני דולרים. מיתוג עולמי עולה לפעמים עשרות מיליארדים רבים. בסכומים אלה מסוגלות לעמוד רק חברות ענק, ולכן להן יתרון משמעותי על פני החברות הקטנות או המקומיות. מוצרי פרסום ממותגים ומתנות לעובדים ולספקים הם רעיון נפלא בכול זאת המסוגל לחזק את המותג.
מהו עיוורון מותגים?
עיוורון מותגים מתאר מצב בו הצרכן מתעלם לחלוטין מהשפעת המיתוג המלוות את המוצר שאל מולו. ישנו קהל המעדיף לבחור את המוצרים והשירותים על סמך תועלות ולא על פי הערכות מיתוג. בשל כך ישנם מפרסמים ומשווקים המעדיפים להדק את הקשר עם הצרכן או הלקוח הפוטנציאלי ולהעניק לו מתנות כגון מוצרי פרסום בהם הוא יעשה שימוש. ישנם אמצעי שיווק רבים שמנסים ליצור תקשורת ברמה אחרת עם הלקוח, ולא מתמקדים רק במיתוג המוצרים.
קידום מותג פרטי
מותג פרטי הוא מוצר שמיוצר על די היצרן ומשווק עבור רשתות השיווק תחת שמן, ולא תחת שם היצרן. היתרון בכך שרשתות השיווק חוסכות את פערי התיווך ומביאות למדף מוצרים זולים יותר מהמצב בשוק. לרוב, מבצעים קידום מכירות ומציעים טעימות או חבילות היכרות עבור הלקוחות. זוהי דוגמא טובה לשימוש מושכל במוצרי פרסום בנקודת המכירה. לרשת השיווק עניין לדחוף את המותג הפרטי ולנגוס כמה שאפשר בשוק הקיים. המותגים החלשים מנסים לטשטש את זהותם של המותגים החדשים ועושים זאת באמצעות שימוש במוצרי פרסום.