האם אתם מכירים מישהו שלא אוהב לקבל מתנות? ועוד בחינם?                                                                       

אז אני לפחות לא פגשתי באדם כזה, תמיד אומרים ש"אין דבר כזה חינם" מרב שאנו הישראלים בציפייה ובידיעה מסוימת שבדרך כלשהי אדם כזה או אחר נותן לי מתנה ומצפה לקבל כסף בתמורה, אך אצל בעלי העסקים זה ההפך, הם רק מחכים לאירועים מסוגים אלו, על מנת לחלק מתנות באותו אירוע כמו למשל אירוע של תערוכת מכוניות, או כנסים מקצועיים, שכאשר קהל גדול יוצא מהאירוע מצויד בתיק אלבד ועליו מתנוסס לוגו החברה, כך אנשים אחרים שיראו את הלוגו יבחינו בשם החברה ובאורך פלא אפילו יזכרו את הלוגו ואת צבע התיק וכו...
 

קהל היעד

חשוב לשים דגש בעניין קהל היעד שלכם מכיוון שהכול מתחיל מזה... 

אם למשל ערכתם כנס מסוים של מחשבים לא יהיה מקובל לחלק לאורחים צעצוע או מחזיק מפתחות של פירות, וזה כי זה לא תחום ההתעניינות של הקהל שלכם, קהל היעד שלכם צריך להיות ברור לחלוטין, בין אם זה מבחינת פרמטרים כמו גילאים, תחום תעסוקתי שלהם, תחביבים ועוד...
 

המסר של המוצר הפרסומי

חשוב שאותו מוצר פרסומי אשר הנכם מעוניינים להשתמש בו יעביר את המסר הנכון לקהל, יהווה שימוש עבורם ליום יום ובכלל, והכי חשוב יסקרן אותו ויגרום לקהל היעד שלכם לרצות בו בשנית ולצרוך אותו ויחד עם זאת שהמוצר הפרסומי יהיה יעיל עד כדי כך שאותו אדם שנגלה למוצר, ימליץ עליו לאנשים נוספים אחרים שהוא מכיר וכך יגדיל את מעגל המתעניינים והרוכשים.
חשוב רגע על עצמך, מה אתה היית מעוניין לקבל מאותה חברה מפרסמת? אולי תיק גב? שעון קיר? אלו אותם הדברים שלקוחות אחרים אולי גם רוצים, מוצרים שבעתיד אף ירצו לשלם עליהם כסף ולהמשיך ליהנות מהם.
 

אז כיצד מפרסמים את העסק?

חשוב להתחיל מהמקור- הלקוחות, ברגע שנגיע אליהם ונקבל מהם את ההדרכה כביכול, דרכם נוכל להגיע ללב, לעיקר של מוצרי פרסום ויעילותם, לקבל רעיונות ודעות מהם יכול להוות כניסה טובה לראשם של עוד אלפי לקוחות, יחד עם זאת, הליך זה יחסוך זמן וכסף, בעזרת הכנות של הלקוחות תגלו מהו המוצר הפרסומי האפקטיבי ביותר. חשוב לקחת בחשבון את פרמטר הזמן, מכיוון שלוקח זמן עד שמספקים את הסחורה של אותו מוצר פרסומי ויחד עם זאת, התהליך עם הלקוחות אולי יארך יותר זמן מהרגיל.
 

מוצרי פרסום - כמה הם שווים באמת?

ישנו מגוון רחב של מוצרי פרסום - בטלוויזיה, בעיתונות, ברדיו ועוד...כל אלו אינם מספיקים על מנת לקדם מוצר כלשהו, או להעביר מסר בצורה ברורה יותר. ניתן לראות שבניגוד לכל שאר דרכיי הפרסום, מוצרי הפרסום נמצאים שם בכל רגע נתון, ואף חודרים לתת מודע של אותם לקוחות בדרך ייחודית.   
 

גם יעיל וגם זול 

מהפן הכספי ניתן לראות שהוצאות עבור פרסום כמו בטלוויזיה רדיו וכו, העלות הינה גבוהה יותר ומשך התשלום יהיה לחצי שנה או שנה, כאשר מוצר פרסומי עובר תהליך פרסום שונה, אם ניקח לדוגמא שעון משרדי שמהווה מוצר פרסומי, השעון יהיה חודשים ואף שנים על משדרו של עובד מסוים וזה לא יעלה כל כך הרבה לאותה חברת פרסום בניגוד לפרסום בטלוויזיה, בעיתונות וכו... 
 
< לעמוד הקודם