כשאנו שומעים את המילה פרסום הדבר הראשון שעולה לנו בראש זה סרטון קצר בטלוויזיה במקבץ הפרסומות, בנארים באינטרנט, שלטי חוצות מודעות צבעוניות בעיתונים. רבים מאיתנו לא חושבים על מוצרי הפרסום ככלי שיכול לשרת את אותן המטרות, ואפילו עוד יותר. אולי זה בגלל המחירים הזולים לעומת קמפיין בערוצי התקשורת השונים או אולי בגלל שאנו לא חושבים שמתנות לעובדים או לקהלי יעד יכולים ליצור קשר הדוק בין לקוח לחברה.
פרסומת 24/7
האמת שמוצרי פרסום הוכיחו את יעילותם בכמה מחקרים שנעשו בארה"ב. תוצאות המחקר הראו כי בקבוצת גיל מסוימת (20+) הנטייה לזכור מותג או חברה נבעה ממוצרי הפרסום שהם קיבלו ולא מהטלוויזיה או מהרדיו. הסיבה לכך יכולה לנבוע ממספר גורמים, קרוב לוודאי כי בעת צפייה במקבץ פרסומות עלינו לפענח את המסר ולקלוט פרסומת אחת מבין רבות, אך כאשר אנו מקבלים מוצר פרסומי של חברה (בשביל הלקוח זו מתנה) אנו נוטים לזכור יותר את החברה או המותג, כאן אין מלחמה על הקשב שלנו.
להיות ייחודי
כאשר אנו מחלקים ללקוחות פוטנציאלים מוצרי פרסום עבורם זו מתנה, הם לא רואים בזה פרסומת ואולי גם זו הסיבה שהם לא נרתעים "לא באים למכור לי". כשלקוח מקבל מתנה לא מופעל עליו לחץ פרסומי, הוא יכול לפרש את הפרסום (הסמוי) בזמנו הפרטי בקצב שלו. ניקח לדוגמא חברת ביטוח שנתנה לקוח דיסק און קי או עכבר למחשב או אפילו לוח שנה. הלקוח משתמש בזה כל יום, אפילו כשאנו לא יודעים מזה, יום בהיר אחד הוא קנה רכב או בית וכרגע הוא צריך ביטוח, ברגע שהוא יזדקק לשירות שלנו הלוגו הטלפון והסלוגן מהמוצר הפרסומי של חברת הביטוח ישר יעלו לראשו.
המוח האנושי
המוח האנושי אינו שוכח מסרים שהוא קלט ולמד, הם פשוט נדחקים. קל יותר לדמות זאת לשידה עם הרבה מגירות, כאשר למעלה אלו המגירות השימושיות ולמטה אלו המגירות המכילות מסרים שכבר למדנו ואין לנו שימוש בהם כרגע, אך הן לא נמחקות הן עדיין שם. אבל אם יום אחד נזדקק למגירות הישנות אנו נפתח את המגירה שהיינו צריכים. איך נבדיל ביניהם פשוט צריך לסמן אותם. כך בדיוק עובדים מוצרי הפרסום, יכול להיות שהלקוח קיבל את המוצר הוא לא היה צריך את השירות אז הוא "הכניס" את המותג שלנו למגרה, אבל שהוא יצטרך.. המוצר הפרסומי לא רק שעשה את שלו הוא יעזור לו למצוא את המגירה הנחוצה בדיוק.
יתרונות ותועלות
לא צריך לבחון את מוצרי הפרסום לעומק, יש לנו כלי שיכול לשרת את המטרה, הוא לא יקר או במילים אחרות הוא די זול יחסית לאמצעי הפרסום השונים. ברגע שלקוח יגיע לבית העסק שלנו רק בגלל שהוא זכר את מוצר הפרסום, ההשקעה כבר הפכה לכדאית ומשתלמת. את מוצרי הפרסום כמובן שנחלק ללקוחות פוטנציאליים ולא לכל אדם ועובר אורח. הכלל המנחה אותנו כי מתנה תמיד משמחת בן אנוש ואם המטרה שלנו הושגה אז השמחה כפולה.