כל חברה יודעת שעל מנת להיות מיוחדת יותר ומבודלת עליה להשתתף בתחרות על לב לקוחותיה מול חברות רבות אחרות, אחד הכלים לעשות עבודה טובה בתחרות זו הוא להשתמש בשיטות שיווק שונות, הבעיה היא ששיטות שיווק יש לרוב ועל כן יש לדעת מה לבחור, מה המינון, מתי ועבור מי. עם זאת ישנן שתי שיטות ידועות שאין לזלזל בכוחה של אף אחת מהן אך במקביל מעניין לעשות ביניהן השוואה, מדובר על שיטת פרסום באמצעי התקשורת השונים מול שימוש במוצרי פרסום.
השוואה ראשונה- יחס אישי
היתרון הגדול של שיווק במדיה השונה הוא שאנשים מקבלים את מסר שיווקי במספר מילים, כך שהם יכולים לקבל יותר מידע מאשר רק את שם החברה, אך אם משווים כלי זה מול כלי של שימוש של מוצרי פרסום ומתנות הרי שניתן לראות שלמרות שאין מידע על החברה, כן נוצר חיבור חיובי בין הלקוח לחברה וזאת כיוון שבחרו להעניק יחס אישי ללקוח, בחרו עבורו מתנה ודאגו שהיא תגיע אליו ותשב אצלו בבית/משרד .
השוואה שנייה – מיקום
שיווק באמצעי המדיה השונים מאפשר לחברות להישמע בבתים רבים, להתנוסס על שלטי חוצות במקומות מרכזיים ואף לבקר אותם בסלון כאשר הם מופיעים לכמה שניות בפרסומות, אך אם מדובר על מוצרי שיווק הרי שמדובר על אובייקט שמוצא את עצמו בבית הלקוח, מחכה ליצור אינטראקציה עם הלקוח בכל מיני פרקים שונים במהלך היום, כך שלא מדובר על ביקור חפוז אלא על פרסומת שעם הזמן הופכת להיות בת בית קבועה ורצויה.
השוואה שלישית- הסכמה
אין לומר שפרסומות במדיה אינן מראות תוצאות, אך לא פעם הן גם עשויות להוות את התוצאה ההפוכה וזאת כיוון שלעיתים הן כופות את עצמן על הלקוח, צצות בלי שום התרעה ולא מעניקות לאדם זמן תגובה להחליט האם מתאים לו להאזין להן או לצפות בהן. לעומת זאת כאשר מדובר על מוצרי שיווק הרי שהלקוח הוא זה שמחליט האם הוא רוצה ואף חפץ באותם מוצרי שיווק ועל כן הוא חלק אקטיבי בשיווק כיוון שהוא מעניק את הסכמתו ועל כן הבסיס יותר בריא ואפקטיבי.